Χώρος συγκέντρωσης και προσφοράς, ρούχων, βιβλίων, παιχνιδιών, και άλλων αντικειμένων λειτουργεί από την Κίνηση Ενεργών Πολιτών Καλαμαριάς στη Βρυούλων 47, Αγ. Ιωάννης, Καλαμαριά, δίπλα στην εκκλησία του Αγ.Ιωάννη.

Ο χώρος είναι ανοιχτός κάθε Παρασκευή από τις 11 π.μ έως τη 1 μ.μ.
Τηλέφωνο για πληροφορίες: 6976098242.

link

 

Προβλήματα με την κυκλοφοριακή κίνηση αντιμετωπίζουν εδώ και αρκετό καιρό οι κάτοικοι της περιοχής γύρω από το πάρκο της οδού Πασσαλίδη. Τα οχήματα αναπτύσσουν ταχύτητα, είναι πολλά τα σταθμευμένα ή διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, ενώ στο πάρκο υπάρχει παιδική χαρά και η περιοχή είναι πυκνοκατοικημένη.

Όπως καταγγέλει κάτοικος της περιοχής:

''Στο παρκο επί της Πασσαλιδη καθημερινά ο κάθε ένας παρκάρει όπου θέλει και όπως θέλει... Όταν θα θρηνήσουμε κάποιο παιδί που θα κυνηγήσει την μπάλα στο δρόμο θα ειναι αργά."

 

68940419 411932202859615 7391349489023320064 n

 

Την ανάπλαση του Κυβερνείου (Παλατάκι) στην Καλαμαριά μέσω της ένταξης του στην δράση ανάπλασης του Πρώην Βασιλικού Κτήματος Τατοϊου, προτείνει με επιστολή του στην Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κα. Λίνα Μενδώνη, ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ κ. Στράτος Σιμόπουλος.

Ακολουθεί η επιστολή:

Κυρία Υπουργέ,

Παρακαλώ θερμά, ως συντονίστρια του έργου της ανάπλασης του Πρώην Βασιλικού Κτήματος Τατοϊου, να εξετάσετε τη δυνατότητα να ενταχθεί στη δράση αυτή και η ανάπλαση του Κυβερνείου (Παλατάκι) στην Καλαμαριά.

Πρόκειται για ένα εμβληματικό κτίριο, το οποίο μαζί με τον πανέμορφο περιβάλλοντα χώρο του, όπως θα δείτε και από τις επισυναπτόμενες φωτογραφίες, στην κυριολεξία ρημάζουν.

Είμαι σίγουρος ότι θα καταβάλλετε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να αποδοθεί στους Θεσσαλονικείς ανακαινισμένο, επισκέψιμο και με εξασφαλισμένους τους πόρους για τη συντήρηση και τη λειτουργία του.

Με εκτίμηση,

Στράτος Σιμόπουλος
Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, ΝΔ
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός

 

Φωτογραφίες που συνοδεύουν το Δελτίο Τύπου του Βουλευτή Α' Θεσσαλονίκης:

kyberneio

kyberneio1

kyverneio1

 

 

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΥΑΘ στις 2.40μμ αναφέρει:

Συνεχίζεται ομαλά η υδροδότηση από την Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού Θεσσαλονίκης, μετά το σοβαρό πρόβλημα που εμφανίστηκε χτες στη διώρυγα προσαγωγής του Αλιάκμονα προς την ΕΕΝΘ. Σταδιακά αποκαθίσταται η υδροδότηση σε Εύοσμο, Ηλιούπολη, Σταυρούπολη και Κορδελιό, ενώ έχει ξεκινήσει η υδροδότηση της Ευκαρπίας και των Πεύκων, ώστε να έχουν νερό τις επόμενες ώρες. Αργότερα το απόγευμα θα αποκατασταθούν τα προβλήματα που εμφανίστηκαν σε περιοχές του Πανοράματος και της Καλαμαριάς.

Η ΕΥΑΘ έχει καταθέσει μηνυτήρια αναφορά στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, με κοινοποίηση στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση. Ήδη από το πρωί διενεργούνται και νέες αυτοψίες από προσωπικό της εταιρείας κατά μήκος του Αλιάκμονα, συνοδεία του Τμήματος Περιβαλλοντικής Προστασίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης και με τη συνεργασία της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας, προκειμένου να εντοπιστεί η αιτία της ρύπανσης.

Συνιστάται στους καταναλωτές λελογισμένη χρήση του διαθέσιμου νερού, ώστε να επέλθει γρηγορότερα η ομαλοποίηση του δικτύου για όλους τους πολίτες του Πολεοδομικού.

 

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 89 ετών ο ιδρυτής του Μουσείου Φωτογραφίας Δήμου Καλαμαριάς και μέγας δωρητής, Χρήστος Καλεμκερής.

Η κηδεία θα γίνει αύριο 31/7 στις 11.00 στον Ι.Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στην Καλαμαριά.

 

UPDATE: ΝΕΟΤΕΡΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΥΑΘ 2.40μμ:

Συνεχίζεται ομαλά η υδροδότηση από την Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού Θεσσαλονίκης, μετά το σοβαρό πρόβλημα που εμφανίστηκε χτες στη διώρυγα προσαγωγής του Αλιάκμονα προς την ΕΕΝΘ. Σταδιακά αποκαθίσταται η υδροδότηση σε Εύοσμο, Ηλιούπολη, Σταυρούπολη και Κορδελιό, ενώ έχει ξεκινήσει η υδροδότηση της Ευκαρπίας και των Πεύκων, ώστε να έχουν νερό τις επόμενες ώρες. Αργότερα το απόγευμα θα αποκατασταθούν τα προβλήματα που εμφανίστηκαν σε περιοχές του Πανοράματος και της Καλαμαριάς.

Η ΕΥΑΘ έχει καταθέσει μηνυτήρια αναφορά στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, με κοινοποίηση στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση. Ήδη από το πρωί διενεργούνται και νέες αυτοψίες από προσωπικό της εταιρείας κατά μήκος του Αλιάκμονα, συνοδεία του Τμήματος Περιβαλλοντικής Προστασίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης και με τη συνεργασία της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας, προκειμένου να εντοπιστεί η αιτία της ρύπανσης.

Συνιστάται στους καταναλωτές λελογισμένη χρήση του διαθέσιμου νερού, ώστε να επέλθει γρηγορότερα η ομαλοποίηση του δικτύου για όλους τους πολίτες του Πολεοδομικού.

 

Νεότερη ανακοίνωση ΕΥΑΘ (01/07/19):

Ξεκίνησε η υδροδότηση του Πολεοδομικού Συγκροτήματος από την Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού Θεσσαλονίκης. Άμεση θα είναι η υδροδότηση της ΒΙΠΕ-Θ, ενώ στις υπόλοιπες περιοχές του Πολεοδομικού η ομαλοποίηση θα επέλθει σταδιακά εντός της ημέρας, οπότε και αναμένεται να "γεμίσει" το δίκτυο υδροδότησης.

Το προσωπικό της ΕΕΝΘ και του Χημείου Ύδρευσης παραμένει σε επιφυλακή διενεργώντας συνεχείς ελέγχους. Η τροφοδοσία από τις πηγές της Αραβησσού συνεχίζεται κανονικά.

 

 

Η ανακοίνωση της ΕΥΑΘ:

Διακοπή υδροδότησης θα παρουσιαστεί τις αμέσως επόμενες ώρες στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης, σε Χαλάστρα - Ανατολικό, στη Σίνδο και το Ωραιόκαστρο.

Η διακοπή κρίνεται απαραίτητη λόγω σοβαρού προβλήματος που εμφανίστηκε στη διώρυγα προσαγωγής του Αλιάκμονα προς την Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού Θεσσαλονίκης, το οποίο και επηρεάζει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ύδατος που εισέρχεται στην εγκατάσταση.

Το προσωπικό της ΕΕΝΘ είναι σε επιφυλακή για τη διενέργεια όλων των απαραίτητων ελέγχων και δειγματοληψιών, με σκοπό τη διασφάλιση της ποιότητας του νερού που υδροδοτεί το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

Στα Μετέωρα, σε τμήμα της Πολίχνης (από Φιλίππου, Λατομείου, Παπανδρέου και έως τα Μετέωρα), στην περιοχή των Συκεών,από Παπανδρέου μέχρι Κρυονερίου, και στην Ευκαρπία θα διακοπεί τις επόμενες ώρες η υδροδότηση, λόγω του σοβαρού προβλήματος που εμφανίστηκε στη διώρυγα προσαγωγής του Αλιάκμονα προς την Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού Θεσσαλονίκης, το οποίο επηρεάζει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ύδατος που εισέρχεται στην ΕΕΝΘ.

Τις επόμενες ώρες θα ακολουθήσουν διακοπές στην Καλαμαριά, στο Πανόραμα και στις υψηλές περιοχές του Ευόσμου. Η υδροδότηση δεν αναμένεται να έχει αποκατασταθεί πριν από τα μεσάνυχτα.

Το προσωπικό της ΕΥΑΘ παραμένει σε επιφυλακή διενεργώντας συνεχώς ελέγχους και δειγματοληψίες στην είσοδο της ΕΕΝΘ.

 

Ενώ η πορεία των εργασιών του Μετρό της Θεσσαλονίκης εξελισσόταν ομαλά, από το Μάρτιο του 2016 που ξεκίνησαν εκ νέου τα εργά, ξαφνικά δημιουργείται πρόβλημα με το Σταθμό Βενιζέλου και την επέκταση στην Καλαμαριά! 

Να σημειώσουμε ότι οι καθυστερήσεις δεν σημαίνουν μόνο ταλαιπωρία για την πόλη, αλλά και μεγάλο κόστος για τις αποζημιώσεις των εργολάβων.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα από τον Τύπο Θεσσαλονίκης

Την ώρα που άνοιξε εκ νέου ένα ζήτημα που φαινόταν να έχει διευθετηθεί – αυτό των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Βενιζέλου – η «Καθημερινή» δημοσιεύει σήμερα επιστολή του αναδόχου του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπου ζητά δύο χρόνια παράταση για την επέκταση του έργου. Η Αττικό Μετρό από την πλευρά της απορρίπτει τους ισχυρισμούς του Άκτωρα, αναφέροντας πως δεν τίθεται θέμα καθυστέρησης.

Όπως αναφέρει η «Καθημερινή»: «Παράταση δύο ετών για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά ζητεί ο ανάδοχος του έργου. Μάλιστα εγείρει ζήτημα αποζημίωσης, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία Αττικό Μετρό φέρει την πλήρη ευθύνη για την καθυστέρηση. Από την πλευρά της η Αττικό Μετρό υποστηρίζει ότι παράταση θα δοθεί ούτως ή άλλως λόγω των έργων στη βασική γραμμή, απορρίπτοντας τους λοιπούς ισχυρισμούς του εργολάβου.

Η επιστολή, την οποία αποκαλύπτει σήμερα η «Κ», εστάλη προχθές στην Αττικό Μετρό. Οπως αναφέρει η «Ακτωρ», η επέκταση προς Καλαμαριά έχει μια ιδιαιτερότητα: στο αντικείμενο του έργου δεν περιλαμβάνονται ορισμένα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα, τα οποία θα ανετίθεντο από την Αττικό Μετρό μέσω εννέα χωριστών εργολαβιών. Ανάμεσα σε αυτά, το σύστημα σηματοδότησης συρμών, το σύστημα επικοινωνίας, το σύστημα συλλογής κομίστρου, το σύστημα αυτοματισμού και ελέγχου κτιρίων και άλλα. Μέσω της επιλογής αυτής, σημειώνει, «αφενός η Αττικό Μετρό ανέλαβε τον κίνδυνο για την προηγούμενη ολοκλήρωση, από άλλους αναδόχους, των συστημάτων, αφετέρου η Αττικό Μετρό θα έπρεπε να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις σε σχέση με αντικείμενα άλλων αναδόχων, σύμφωνα με τις προθεσμίες που η ίδια είχε θέσει».

Οπως υποστηρίζει η «Ακτωρ», η συνολική πρόοδος της επέκτασης βρίσκεται σήμερα στο 70,5%, ενώ ειδικά για τα έργα πολιτικού μηχανικού στο 93,4%. «Εντελώς αντίθετη είναι δυστυχώς η κατάσταση σε ό,τι αφορά τα αντικείμενα τρίτων αναδόχων, τη δημοπράτηση των οποίων ανέλαβε η Αττικό Μετρό», υπενθυμίζοντας ότι η αρχική συμβατική προθεσμία του έργου (πριν από τις παρατάσεις που δόθηκαν) ήταν η 9η Απριλίου 2018. «Συγκεκριμένα, από τα συνολικά εννέα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα, τα οποία θα εκτελούνταν από άλλους αναδόχους, μόνο για δύο εξ αυτών (το σύστημα σηματοδότησης και το σύστημα ελέγχου κτιρίων) έχει ξεκινήσει η σχετική διαγωνιστική διαδικασία, χωρίς πάντως να έχει υπογραφεί σύμβαση, ενώ για όλα τα άλλα συστήματα δεν υπάρχει καν ενημέρωση περί ορατής έναρξης αντίστοιχων διαδικασιών ανάθεσης».

Η «Ακτωρ» υποστηρίζει ότι η καθυστέρηση στους διαγωνισμούς εμποδίζει τη συνέχιση του έργου. «Η παράλειψη της Αττικό Μετρό είναι τέτοιας έκτασης, ώστε να καθιστά εντελώς αβέβαιο τον χρόνο, την αλληλουχία και εν τέλει αυτό καθ’ αυτό το ακριβές αντικείμενο των εργασιών που θα πρέπει να ολοκληρωθούν εκ μέρους μας», αναφέρεται. Η εταιρεία καταλήγει ζητώντας διετή παράταση στην ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής επιδομής (έως τον Απρίλιο του 2021), μεταθέτοντας περαιτέρω την περίοδο δοκιμών κ.λπ. για το 2022. «Τέλος, ο ανάδοχος επιφυλάσσεται ρητώς του δικαιώματός του να ζητήσει αποζημίωση για κάθε ζημία που υφίσταται με αποκλειστική υπαιτιότητα της Αττικό Μετρό».

Από την πλευρά της η Αττικό Μετρό δέχεται μεν την ανάγκη παράτασης της επέκτασης προς Καλαμαριά, την αποδίδει όμως στον χρόνο ολοκλήρωσης της βασικής γραμμής. «Η Αττικό Μετρό γνωρίζει καλά πότε πρέπει να προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί», λέει στην «Κ» ο Θόδωρος Παπαδόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. «Δεν υφίσταται ζήτημα καθυστέρησης της επέκτασης λόγω των διαγωνισμών, οι ισχυρισμοί της “Ακτωρ” είναι ανυπόστατοι. Η καθυστέρηση στην παράδοση της επέκτασης έρχεται de facto λόγω της πορείας των έργων της βασικής γραμμής, που με τη σειρά τους είχαν καθυστερήσει λόγω των παλαιότερων προβλημάτων. Προφανώς και δεν θα είχε νόημα να παραδοθεί η Καλαμαριά στο τέλος του έτους, όπως ορίζει το σημερινό χρονοδιάγραμμα».

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Μακεδονίας:

Παράταση δύο ετών για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά ζητεί ο ανάδοχος του έργου. Μάλιστα εγείρει ζήτημα αποζημίωσης, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία Αττικό Μετρό φέρει την πλήρη ευθύνη για την καθυστέρηση. Από την πλευρά της η Αττικό Μετρό υποστηρίζει ότι παράταση θα δοθεί ούτως ή άλλως λόγω των έργων στη βασική γραμμή, απορρίπτοντας τους λοιπούς ισχυρισμούς του εργολάβου.

Η επιστολή, την οποία αποκάλυψε η εφημερίδα Καθημερινή, εστάλη την Τρίτη 23 Ιουλίου προχθές στην Αττικό Μετρό. Όπως αναφέρει η «Άκτωρ», η επέκταση προς Καλαμαριά έχει μια ιδιαιτερότητα: στο αντικείμενο του έργου δεν περιλαμβάνονται ορισμένα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα, τα οποία θα ανετίθεντο από την Αττικό Μετρό μέσω εννέα χωριστών εργολαβιών. Ανάμεσα σε αυτά, το σύστημα σηματοδότησης συρμών, το σύστημα επικοινωνίας, το σύστημα συλλογής κομίστρου, το σύστημα αυτοματισμού και ελέγχου κτιρίων και άλλα. Μέσω της επιλογής αυτής, σημειώνει, «αφενός η Αττικό Μετρό ανέλαβε τον κίνδυνο για την προηγούμενη ολοκλήρωση, από άλλους αναδόχους, των συστημάτων, αφετέρου η Αττικό Μετρό θα έπρεπε να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις σε σχέση με αντικείμενα άλλων αναδόχων, σύμφωνα με τις προθεσμίες που η ίδια είχε θέσει».

Όπως υποστηρίζει η «Ακτωρ», η συνολική πρόοδος της επέκτασης βρίσκεται σήμερα στο 70,5%, ενώ ειδικά για τα έργα πολιτικού μηχανικού στο 93,4%. «Εντελώς αντίθετη είναι δυστυχώς η κατάσταση σε ό,τι αφορά τα αντικείμενα τρίτων αναδόχων, τη δημοπράτηση των οποίων ανέλαβε η Αττικό Μετρό», υπενθυμίζοντας ότι η αρχική συμβατική προθεσμία του έργου (πριν από τις παρατάσεις που δόθηκαν) ήταν η 9η Απριλίου 2018. «Συγκεκριμένα, από τα συνολικά εννέα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα, τα οποία θα εκτελούνταν από άλλους αναδόχους, μόνο για δύο εξ αυτών (το σύστημα σηματοδότησης και το σύστημα ελέγχου κτιρίων) έχει ξεκινήσει η σχετική διαγωνιστική διαδικασία, χωρίς πάντως να έχει υπογραφεί σύμβαση, ενώ για όλα τα άλλα συστήματα δεν υπάρχει καν ενημέρωση περί ορατής έναρξης αντίστοιχων διαδικασιών ανάθεσης».

Η «Ακτωρ» υποστηρίζει ότι η καθυστέρηση στους διαγωνισμούς εμποδίζει τη συνέχιση του έργου. «Η παράλειψη της Αττικό Μετρό είναι τέτοιας έκτασης, ώστε να καθιστά εντελώς αβέβαιο τον χρόνο, την αλληλουχία και εν τέλει αυτό καθ’ αυτό το ακριβές αντικείμενο των εργασιών που θα πρέπει να ολοκληρωθούν εκ μέρους μας», αναφέρεται. Η εταιρεία καταλήγει ζητώντας διετή παράταση στην ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής επιδομής (έως τον Απρίλιο του 2021), μεταθέτοντας περαιτέρω την περίοδο δοκιμών κ.λπ. για το 2022. «Τέλος, ο ανάδοχος επιφυλάσσεται ρητώς του δικαιώματός του να ζητήσει αποζημίωση για κάθε ζημία που υφίσταται με αποκλειστική υπαιτιότητα της Αττικό Μετρό».

Από την πλευρά της η Αττικό Μετρό δέχεται μεν την ανάγκη παράτασης της επέκτασης προς Καλαμαριά, την αποδίδει όμως στον χρόνο ολοκλήρωσης της βασικής γραμμής. «Η Αττικό Μετρό γνωρίζει καλά πότε πρέπει να προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί», λέει στην «Κ» ο Θόδωρος Παπαδόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. «Δεν υφίσταται ζήτημα καθυστέρησης της επέκτασης λόγω των διαγωνισμών, οι ισχυρισμοί της “Ακτωρ” είναι ανυπόστατοι. Η καθυστέρηση στην παράδοση της επέκτασης έρχεται de facto λόγω της πορείας των έργων της βασικής γραμμής, που με τη σειρά τους είχαν καθυστερήσει λόγω των παλαιότερων προβλημάτων. Προφανώς και δεν θα είχε νόημα να παραδοθεί η Καλαμαριά στο τέλος του έτους, όπως ορίζει το σημερινό χρονοδιάγραμμα».

DMC Firewall is a Joomla Security extension!