ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ MΑΡΤΙΟΣ 2020
Ο δημιουργικός κόσμος των βιβλιοθηκών!


ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Τετάρτη 18 Μαρτίου 6.00μ.μ. - 7.30μ.μ.
«Στα μονοπάτια των βιβλίων» (σε τρεις συναντήσεις)
Η Λέσχη Ανάγνωσης της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του Δήμου Καλαμαριάς σας προσκαλεί στην καινούργια δράση της «Στα μονοπάτια των Βιβλίων». Μέσα από τις σελίδες ενός βιβλίου μας δίνεται η δυνατότητα να ταξιδέψουμε, να ονειρευτούμε, να γνωρίσουμε καινούργια πράγματα, ιδέες πολιτισμούς. Στον κύκλο αυτό θα διαβάσουμε το βιβλίο της Ρέας Γαλανάκη « Ελένη ή ο Κανένας» και θα επισκεφτούμε την Βίλα Μπιάνκα (Κάζα Μπιάνκα) – Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης.
Με την Αγγελική Παπαδοπούλου (Συγγραφέα)

ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΕΣ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Τετάρτη 4 Μαρτίου 5.00μ.μ. - 7.00μ.μ.
Φτιάχνουμε έργα τέχνης επάνω στα ρούχα μας
Δώστε μια νέα ζωή στα παλιά σας μπλουζάκια ή παντελόνια κάνοντας κάτι μοναδικό που θα έχετε μόνο εσείς ! Δημιουργήστε υπέροχους συνδυασμούς χρωμάτων με τέμπερες !
Με την Ευαγγελία Βασιλειάδου (Σχεδιάστρια Αρχιτεκτονικών έργων και Αντικειμένων)
Πέμπτη 5 Μαρτίου 5.00μ.μ. - 7.00μ.μ.
Ζωγραφίζουμε σε γυάλινη επιφάνεια
Με σχέδια από τα βιβλία της βιβλιοθήκης θα εμπνευστούμε φιλοτεχνώντας το δικό μας έργο.
Με την Σταυριανή Κωτούλα (Συντηρήτρια έργων τέχνης)
Τετάρτη 11 Μαρτίου & Πέμπτη 12 Μαρτίου 6.30μ.μ. – 7.45μ.μ.
Μαθαίνω να πλέκω κουβερτούλα με τα χέρια
Με την Γεωργία Σπαθάρα
Πέμπτη 19 Μαρτίου 5.00μ.μ. - 7.00μ.μ.
Βιβλιοδεσία
Φτιάχνουμε άλμπουμ για φωτογραφίες.
Με την Σταυριανή Κωτούλα (Συντηρήτρια έργων τέχνης)

ΘΕΑΤΡΟ

Τρίτη 24 Μαρτίου 10.00π.μ. - 12.00π.μ.
«Ημέρες Θεάτρου» Θέατρο για ενήλικες
Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου( 27/03) από το Τμήμα Θεατρικής Αγωγής του Τμήματος Παιδείας, Αθλητισμού, νεολαίας και δια βίου μάθησης μια πρώτη γνωριμία με το θέατρο. Αν έχετε δύο ώρες στη διάθεσή σας να κάνετε κάτι ουσιαστικό και για σας, ελάτε για μια γνωριμία με το μάθημα της θεατρικής αγωγής στη Κεντρική Βιβλιοθήκη. Βασικός κανόνας: όλα είναι αποδεκτά, δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Δύο ώρες θεατρικής έκφρασης και δημιουργίας. Μπορεί να μη γίνετε ηθοποιοί, θα δείτε όμως πως γίνονται οι ηθοποιοί.
Με την Κουνταρδά Μαριάντζελα (Θεατρολόγο/εκπαιδεύτρια ενηλίκων του Τμήματος Θεατρικής Αγωγής του νέου πολιτιστικού του Δήμου Καλαμαριάς)

Δηλώσεις συμμετοχής στην Κεντρική Βιβλιοθήκη - τηλ. 2310 423233
Η συμμετοχή στα εργαστήρια είναι δωρεάν. Απαραίτητη είναι η προεγγραφή η οποία γίνεται μόνο με φυσική παρουσία ή τηλεφωνικά (όχι με e-mail) 2310 423-233.

Έναρξη εγγραφών Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου . Δηλώνετε έως δύο (2) εργαστήρια.

 

Προσλήψεις 3 ατόμων μέσω ΑΣΕΠ, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικά τριών (3) ατόμων για την κάλυψη παροδικών αναγκών από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους της Διεύθυνσης Πρασίνου και του Τμήματος Παιδείας, Αθλητισμού, Nεολαίας & Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Καλαμαριάς, που εδρεύει στην Καλαμαριά

Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων 19/02/2020 έως και 28/02/2020

Οι υποψήφιοι μπορούν να αναζητήσουν τα έντυπα των αιτήσεων: α) στην υπηρεσία μας στην ανωτέρω διεύθυνση· β) στο δικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ (www.asep.gr) και συγκεκριμένα ακολουθώντας από την κεντρική σελίδα τη διαδρομή: Πολίτες → Έντυπα – Διαδικασίες → Διαγωνισμών Φορέων → Ορ. Χρόνου ΣΟΧ γ) στα κατά τόπους Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) αλλά και στην ηλεκτρονική τους διεύθυνση (www.kep.gov.gr), απ' όπου μέσω της διαδρομής: Σύνδεσμοι → Ανεξάρτητες και άλλες αρχές → ΑΣΕΠ θα οδηγηθούν στην κεντρική σελίδα του δικτυακού τόπου του ΑΣΕΠ και από εκεί θα έχουν πρόσβαση στα έντυπα μέσω της διαδρομής: Πολίτες → Έντυπα – Διαδικασίες → Διαγωνισμών Φορέων → Ορ. Χρόνου ΣΟΧ.

Μετά την κατάρτιση των πινάκων, η υπηρεσία μας θα αναρτήσει, το αργότερο μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής, τους πίνακες κατάταξης των υποψηφίων στο κατάστημα των γραφείων μας, τους οποίους πρέπει να αποστείλει άμεσα για έλεγχο στο ΑΣΕΠ, ενώ θα συνταχθεί και σχετικό πρακτικό ανάρτησης (σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 11 του Ν. 2190/1994 όπως ισχύει) το οποίο θα υπογραφεί από δύο (2) υπαλλήλους της υπηρεσίας.

Το πρακτικό αυτό θα αποσταλεί αυθημερόν στο ΑΣΕΠ είτε στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. είτε στο fax: 210 6467728 ή 213 1319188.

Κατά των πινάκων αυτών, επιτρέπεται στους ενδιαφερόμενους η άσκηση ένστασης, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) ημερών (υπολογιζόμενες ημερολογιακά), η οποία αρχίζει από την επόμενη ημέρα της ανάρτησής τους.

Η ένσταση κατατίθεται ή αποστέλλεται με συστημένη επιστολή απευθείας στη Διοικητική Υπηρεσία του Αποκεντρωμένου Τμήματος ΑΣΕΠ Θεσσαλονίκης (Κτίριο «ΖΕDA», Λεωφ. Γεωργικής Σχολής 65, Τ.Κ. 57001, Θέρμη) και, για να εξεταστεί, πρέπει να συνοδεύεται από αποδεικτικό καταβολής παραβόλου είκοσι ευρώ (20 €), που έχει εκδοθεί είτε μέσω της εφαρμογής του ηλεκτρονικού παραβόλου (e-παράβολο), βλ. λογότυπο «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΑΡΑΒΟΛΟ» στον διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ (www.asep.gr), είτε από Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.).

Ο υποψήφιος πρέπει να αναγράψει τον κωδικό/αριθμό του παραβόλου στην ένσταση και να καταβάλει το αντίτιμο του ηλεκτρονικού παραβόλου μέχρι τη λήξη προθεσμίας υποβολής των ενστάσεων. Σε περίπτωση που η υποβληθείσα ένσταση γίνει δεκτή, το καταβληθέν ποσό επιστρέφεται στον ενιστάμενο.

Η υπηρεσία οφείλει να αποστείλει στο ΑΣΕΠ εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών φωτοαντίγραφα των αιτήσεων και των δικαιολογητικών των υποψηφίων που έχουν υποβάλει ένσταση κατά των πινάκων κατάταξης.

Δείτε εδώ την προκήρυξη

https://www.dikaiologitika.gr/

 

Οι αντιπαραθέσεις για το ζήτημα της "παράνομης χωματερής του Φοίνικα" συνεχίζονται...

Αυτή τη φορά η αφορμή στάθηκε το ρεπορτάζ του Ράδιο Θεσσαλονίκη και η δήλωση του Δημάρχου Καλαμαριάς, Γιάννη Δαρδαμανέλη, ότι η απομάκρυνση των μπάζων αναμένεται να κοστίσει περίπου 250.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, η παράταξη "Καλαμαριά - Πρώτη Ξανά" (επικεφαλής Άρης Τεμεκενίδης) καταγγέλλει με ανακοίνωσή της τον Δήμαρχο για ψευδείς δηλώσεις τόσο για το κόστος της επιχείρησης όσο και για τη σύμβαση της αναδόχου εταιρείας.

 

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση:

Όχι άλλα ψέμματα κ. Δήμαρχε!

Δυστυχώς τα πρώτα δείγματα της δημόσιας έκφρασης του νέου Δημάρχου δεν είναι θετικά. Ανακρίβειες και χονδροειδή ψέμματα συνθέτουν τις απαντήσεις που κλήθηκε να δώσει σε επίκαιρο ρεπορτάζ του Ράδιο Θεσσαλονίκη σχετικά με την παράνομη χωματερή στην περιοχή της Σχολής Δικαστών πίσω από τον Φοίνικα.

Α) Είναι ψέμα ότι ο καθαρισμός του χώρου θα κοστίσει 250.000 ευρώ. Αυτό είναι το κόστος για την διαχείριση των ογκωδών για ΟΛΟΚΛΗΡΗ την περιοχή του Δήμου Καλαμαριάς και για ΟΛΟΚΛΗΡΗ την επόμενη διετία! Με βάση τις εκτιμήσεις του ίδιου του Δημάρχου για τον όγκο των απορριμμάτων στο συγκεκριμένο σημείο και την ισχύουσα σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία, το κόστος για την απομάκρυνση δεν ξεπερνάει τις 20.000 ευρώ.

Β) Είναι ψέμα ότι ο Δήμος δεν χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο σημείο για απόρριψη (τι θα πει "προσωρινή" ή "στιγμιαία" σε χώρο που ΔΕΝ είναι αδειοδοτημένος;). Η παράταξή μας το έχει καταγγείλει επανειλημμένα και πρόσφατα, με σχετικό φωτογραφικό υλικό.

Γ) Ως αντιπολίτευση ο νυν Δήμαρχος είχε καταψηφίσει τον Απρίλιο του 2019 την παράταση για 6 μήνες της προηγούμενης σύμβασης για την διαχείριση και απομάκρυνση των ογκωδών που έληγε τον Ιούλιο του 2019. Σήμερα, "ρίχνει" την ευθύνη για την κατάσταση στο "κενό" - ποιο κενό, η σύμβαση είχε ήδη παραταθεί για 6 μήνες - που δημιουργήθηκε λόγω της αλλαγής Διοίκησης... Σημειώνεται ότι η διαδικασία της νέας ανάθεσης είχε ήδη ξεκινήσει από τον Ιούνιο.

Δ) Ο Δήμαρχος κινητοποιήθηκε και θορυβήθηκε μόνο μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος από την παράταξή μας, με σχετική ανάρτησή μας στις 11 Ιανουαρίου 2020. Τότε που ο Δήμαρχος πανηγύριζε για την "ανακύκλωση χριστουγεννιάτικων δέντρων", που βρέθηκαν "όλως τυχαίως" πεταμένα μαζί με άλλα κλαδέματα και σακούλες του Δήμου στην εν λόγω παράνομη χωματερή. Είναι συνεπώς άλλο ένα ψέμα ότι ο Δήμος δεν χρησιμοποίησε αυτή την περιοχή για απόρριψη.

Αντί για τη δημιουργία εντυπώσεων και ψευδείς δηλώσεις, είναι καλό να σηκώσετε τα μανίκια και να δουλέψετε κύριε Δήμαρχε. Και να είστε σίγουρος ότι τα αποτελέσματα της δουλειάς σας θα φανούν, ακόμα και χωρίς λόγια και ανακρίβειες.

 

Σε μια σπάνια στιγμή για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και με διάθεση συνεργασίας για ένα πολύ σοβαρό ζήτημα για το μέλλον της Καλαμαριάς, τρεις παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου αποφάσισαν να καταθέσουν κοινή πρόταση για την Τεχνική Έκθεση Ειδικού Χωρικού Σχεδίου Παραλιακού Μετώπου Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τις δημοτικές παρατάξεις: «Καλαμαριά Πρώτη Ξανά» (επικεφαλής Άρης Τεμεκενίδης), «Η Καλαμαριά που μας αξίζει» (επικεφαλής Αβραάμ Περσίδης) και «Καλαμαριά Αλλιώς» (επικεφαλής Δημήτρης Αρκούδης).

 

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

 

Κοινή πρόταση των Δημοτικών παρατάξεων
«Καλαμαριά Πρώτη Ξανά»,
«Η Καλαμαριά που μας αξίζει» και
«Καλαμαριά Αλλιώς»
σχετικά με την Τεχνική Έκθεση Ειδικού Χωρικού Σχεδίου Παραλιακού Μετώπου Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης που αφορά τον Δήμο Καλαμαριάς

Καλούμαστε να εκφράσουμε τις θέσεις μας μετά τη δημοσιοποίηση της Τεχνικής Έκθεσης του ΕΧΣ που συντάσσεται στα πλαίσια της διαδικασίας προέγκρισης, κατά τα οριζόμενα της παρ. 5.α του άρθρου 8 του Ν.4447/2016, που αφορά και τα διοικητικά όρια του Δήμου Καλαμαριάς, με φορέα εκκίνησης την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της και των ορίων της μητροπολιτικότητας της. Το παραλιακό μέτωπο του Δήμου Καλαμαριάς είναι το ανάπτυγμα της παράκτιας ζώνης του Θερμαϊκού κόλπου από το δυτικό διοικητικό του όριο με το Δήμο Θεσσαλονίκης, έως το ανατολικό όριό του με το Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη.
Το συνολικό ανάπτυγμα του παραλιακού μετώπου έχει μήκος περίπου 5,5 χλμ.

Η πρόταση του ΕΧΣ για το Παραλιακού Μετώπου του Δήμου Καλαμαριάς ανταποκρίνεται σε ένα κοινό αίτημα: την ενοποίηση και ανάδειξη - αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου, με στόχο την πολεοδομική εξειδίκευση των θεσμοθετημένων ρυθμίσεων στο παράκτιο μέτωπο.

1. Πάγια θέση της κοινωνίας της Καλαμαριάς αποτελεί η σύνδεση της αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου, με την ανάδειξη του Κυβερνείου και του στρατοπέδου Κόδρα, τα οποία αντιλαμβανόμαστε ως αναπόσπαστα κομμάτια του, με ενιαίο χαρακτήρα.

2. Βασική προϋπόθεση πρέπει να αποτελέσει η προσβασιμότητα για όλους και η ενιαιοποίηση της παραλίας μας. Προστατεύοντας το δημόσιο συμφέρον και το χαρακτήρα της θάλασσας, ως δημόσιο αγαθό, θεωρείται σκόπιμο οι ποδηλατικές και περιπατητικές διαδρομές να εφάπτονται της ακτογραμμής και να χαραχτούν δίπλα στην παραλία, εξασφαλίζοντας την ελεύθερη, συνεχόμενη, απρόσκοπτη ή ανεμπόδιστη πρόσβαση σε όλους και την ανάδειξη της παραλίας χωρίς ασυνέχειες. Η ακριβής χωροθέτηση θα προκύψει από σχετική μελέτη ανάπλασης του παραλιακού μετώπου Καλαμαριάς με την κατάλληλη χρήση των πρανών και αξιοποίησή τους, όπως και με την πιθανή κατασκευή ξύλινων deck όπως προτείνεται και σε άλλα σημεία του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο., και σε κάθε περίπτωση δεν θα υπάρχει σημειακή ασυνέχεια (π.χ Μαρίνα , Σχολή Δικαστών).

3. Με δεδομένη την εντός των ορίων του Δήμου Καλαμαριάς χωροθέτηση ενός αλιευτικού καταφυγίου στην περιοχή Ν. Κρήνης και ενός καταφυγίου τουριστικών σκαφών στην περιοχή της Σχολής Δικαστών, την ύπαρξη μίας μαρίνας στην περιοχή της Αρετσούς, δύο (2) Ναυτικών Ομίλων, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ο επιμέρους σχεδιασμός ανά Δήμο και να καταγραφούν κατευθύνσεις μέσω του ΕΧΣ του ΠΣΘ, ώστε ο συνολικός σχεδιασμός να συμβαδίζει με τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και του μητροπολιτικού σχεδιασμού και να μη λειτουργεί ανταγωνιστικά.

4. Η ένταξη της ΠΕΠ 1 στο ΕΧΣ είναι ζήτημα, το οποίο πρέπει να υλοποιηθεί άμεσα, αφού η ένταξή της εν λόγω περιοχής στο ΕΧΣ, αποτρέπει την περαιτέρω δόμηση αυτής, και προτείνεται να συνταχθεί Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη (ΕΠΜ) για το χαρακτηρισμό τους και τον καθορισμό των ορίων και των τυχόν ζωνών προστασίας αυτών, καθώς και των αναγκαίων για την προστασία τους γενικών όρων, απαγορεύσεων και περιορισμών στις χρήσεις γης, στη δόμηση και στην κατάτμηση ακινήτων, στην εγκατάσταση και άσκηση δραστηριοτήτων και στην εκτέλεση έργων, κατά το άρθρο 16 παρ. 2 του Ν. 2742/1999 (Α΄207), όπως οι ανωτέρω διατάξεις ισχύουν. Κατά τη σύνταξη των ΕΠΜ θα ληφθούν υπόψη οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις, το ιδιοκτησιακό καθεστώς, οι τελεσίδικες πράξεις χαρακτηρισμού δασικών εκτάσεων, καθώς και οποιεσδήποτε άλλες νομικές δεσμεύσεις.

5. Παράλληλα να γίνει μέριμνα για την προστασία της Σκάλας/Μόλου ιστορικής σημασίας, ώστε να γίνει εφικτή η αποκατάστασή της σε συνεργασία με τις συναρμόδιες υπηρεσίες.

6. Άμεση ένταξη στο ΕΧΣ της περιγραφής χρήσεων γης για το παράκτιο τμήμα που εδρεύει ο ΝΟΘ καθώς και η Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, ώστε να εξασφαλισθεί η αξιοποίηση τους για κοινωφελείς σκοπούς και ελεύθερη πρόσβαση. Ειδικά στην περίπτωση αποχώρησης της ΝΔΒΕ από εκεί. Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να υπάρξει περαιτέρω δόμηση στα δύο αυτά σημεία, γεγονός το οποίο πρέπει να αναφέρει ρητά το ΕΧΣ. Είναι προφανές, ότι και στις δύο αυτές περιπτώσεις, πρέπει να διασφαλιστεί η προσβασιμότητα στη θάλασσα.

7. Άμεση εκπόνηση μελέτης για το Στρατόπεδο Κόδρα στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός υπερτοπικού άλσους-πάρκου, πνεύμονα ζωής για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και ένταξή της στο συνολικό Ειδικό Χωρικό Σχέδιο. Χρήσεις πολιτισμού και ιστορικής μνήμης στα 16 διατηρητέα κτήρια μέσα στο πρώην στρατόπεδο. και χρήσεις γης όπως αυτές περιγράφονται στο ισχύον ΓΠΣ Καλαμαριάς. Παράλληλα είναι άμεση η αναγκαιότητα της προκήρυξης ενός Αρχιτεκτονικού διαγωνισμού με βάση τον οποίο θα καταλήξουμε στη συνολική φυσιογνωμία ενός Μητροπολιτικού Πάρκου.

8. Ανάπλαση και αξιοποίηση του Κυβερνείου (Ζώνη 2(δ)1) ως χώρο πολιτισμού, ιστορικής μνήμης και αναψυχής. Η πρότασή μας είναι η απόδοση του χώρου στο λαό της Καλαμαριάς και της ευρύτερης Θεσσαλονίκης. Πρέπει να αποτραπεί η μετατροπή ενός χώρου ιστορικής σημασίας και αξίας, σε χώρο τουριστικής εκμετάλλευσης. Πρέπει να γίνει μελέτη αποκατάστασης, ανακαίνισης και επανάχρησης του κτηρίου και τους περιβάλλοντος χώρου και απόδοση νέων χρήσεων και λειτουργιών. Συγκεκριμένα, προτείνονται η μετατροπή του σε μουσείο διασποράς, στο οποίο θα μπορεί να ενσωματωθεί και η έδρα του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού με την παράλληλη στέγαση του κέντρου του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων. Το εξαιρετικής ομορφιάς διατηρητέο κτήριο συνολικού εμβαδού 1.600 m2 θα μπορούσε ταυτόχρονα με τα παραπάνω να λειτουργήσει και ως «Συνεδριακό και Εκθεσιακό Κέντρο», το οποίο δυνητικά θα μπορούσε να περιλαμβάνει: Αίθουσες συνεδρίων υψηλών προδιαγραφών, έκθεση των ιδιαίτερων αντικειμένων του Κυβερνείου στον φυσικό τους χώρο (λειτουργία μόνιμου Μουσείου/Έκθεσης), διαμόρφωση αιθουσών και αίθριων χώρων για τη φιλοξενία περιοδικών εκθέσεων/εκθεμάτων, διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου για τη φιλοξενία πολιτιστικών εκδηλώσεων, τη διασύνδεση του με φορείς της Θεσσαλονίκης για την προώθηση συνεργιών στο χώρο του πολιτισμού, χώροι εστίασης/εξυπηρέτησης των ανωτέρω δράσεων καθώς και τη φιλοξενία διοικητικών δομών.

9. Ανάπλαση και αξιοποίηση της Πλαζ Αρετσούς και ανάδειξή της σε χώρο πολιτισμού, ιστορικής μνήμης, τουρισμού και αναψυχής. Η Πλαζ Αρετσούς είναι ο χώρος όπου βρίσκονταν τα Απολυμαντήρια, ο χώρος δηλαδή, όπου πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους στην Πατρίδα οι πρόσφυγες πρόγονοί μας. Είναι ο χώρος, όπου άφησαν τη ζωή τους χιλιάδες Έλληνες, ξεριζωμένοι από τις πατρογονικές εστίες τους. Είναι ταυτόχρονα μια όαση δροσιάς και ένας χώρος φυσικού κάλλους για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα. Η σύνδεση της ιστορικής μνήμης με την επισκεψιμότητα για λόγους ιστορικούς και αναψυχής, σε συνάρτηση με την πρότασή μας για το Κυβερνείο, και το πρώην στρατόπεδο Κόδρα, μπορούν να αποτελέσουν τους λόγους για την πολιτιστική, οικονομική και τουριστική ανάπτυξη. της Καλαμαριάς. Θεωρούμε σημαντική την ανάδειξη των «Απολυμαντηρίων» σε τόπο ιστορικής μνήμης παράλληλα με τη χωροθέτηση για ανέγερση μνημείου. Πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψιν, ότι στη συνείδηση όλων των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, είναι μία παραλία που συνδέεται με την κολυμβητική δραστηριότητα χωρίς εμπλησμό.

10. Πρέπει επίσης στο ΕΧΣ αναλυτικά να περιγραφούν ο χρήσεις και οι δραστηριότητες των ΝΑΟ Κ,Θ, χωρίς περαιτέρω δόμηση τους.

11. Θεωρούμε ότι παρόλο που η Μαρίνα Αρετσούς υπόκειται σε ειδικό καθεστώς,( Ν.2160/1993) είναι επιβεβλημένη η ενεργός συμμετοχή και η υποβολή συγκεκριμένων προτάσεων και αυστηρών όρων στη διαδικασία παραχώρησής της, διότι η λειτουργία της επηρεάζει όλη την παραλιακή ζώνη. Πρέπει να εξασφαλιστεί η ελεύθερη πρόσβαση για τους κατοίκους, η συνέχιση της περιπατητικής και ποδηλατικής διαδρομής και σε αυτό το τμήμα της παραλιακής ζώνης, όπως και να αποτραπεί η κατασκευή κατοικιών στα πρανή.

12. Στο Ο.Τ. όπου βρίσκεται το πρώην Νοσοκομείο «ΠΑΝΑΓΙΑ», στις προβλεπόμενες από το ΓΠΣ Καλαμαριάς χρήσεις (Περίθαλψη – Γενικό Νοσοκομείο) να μπουν σε διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και άλλες χρήσεις. Με αυτό το τρόπο θα αποτρέψουμε τον κίνδυνο να παραμείνει ένα κτίριο -φάντασμα χωρίς καμία προοπτική αξιοποίησης, σε ένα από τα ομορφότερα σημεία της πόλης μας.

13. Η διεκδίκηση και το αίτημα κατασκευής του Αλιευτικού Καταφυγίου Νέας Κρήνης, εκεί όπου έχει χωροθετηθεί, είναι οικονομική, κοινωνική αλλά και ηθική υποχρέωση απέναντι σε μια ολόκληρη περιοχή και έναν ολόκληρο επαγγελματικό κλάδο. Η πρωτογενής παραγωγή, η παράδοση αλλά και η διαφύλαξη των επαγγελματιών κι ερασιτεχνών αλιέων της Νέας Κρήνης και συνολικά της Καλαμαριάς αποτελεί βασική υποχρέωση όλων μας. Πρέπει να διασφαλιστεί ότι και σε αυτό το τμήμα της παραλίας οι περιπατητικές και ποδηλατικές διαδρομές θα συνεχίζονται απρόσκοπτα. Στη Ζώνη 6γ-Αλιευτικό Καταφύγιο πρέπει να αφαιρεθεί ο όρος “Ιχθυόσκαλα Νέας Κρήνης”.

14. Η επαναχάραξη του αιγιαλού και της παραλίας, όπου δεν αποτυπώνεται η σημερινή υφιστάμενη κατάσταση, πρέπει να γίνει σημειακά, με εφαρμογή της νομιμότητας, με βασική κατεύθυνση την προστασία της δημόσιας περιουσίας, του δημοσίου χώρου και του δημοσίου συμφέροντος και σκοπός της να είναι η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου χωρίς την περαιτέρω δόμησή του και η απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα.

15. Όμορος με την παραλιακή μας ζώνη είναι ο χώρος αθλητικών εγκαταστάσεων της Μίκρας. Με δεδομένη την κατασκευή και λειτουργία του σταθμού του μετρό δίπλα σε αυτήν, η επέκταση αθλητικών χρήσεων στο σύνολο της περιοχής, που οριοθετείται από τις υφιστάμενες αθλητικές εγκαταστάσεις της Μίκρας, της Σχολής Δικαστών, την Θάλασσα και την περιφερειακή τάφρο, είναι απαραίτητη για να μας επιτρέψει τον σχεδιασμό της επόμενης εικοσαετίας.

16. Είναι απαραίτητο, ο σχεδιασμός της ποδηλατικής και περιπατητικής διαδρομής να εφάπτεται στην παραλία μέχρι και τη Σχολή Δικαστών και την περιφερειακή τάφρο.

Θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που θα δεσμεύει όλους μας, Διοίκηση και Δημοτικό Συμβούλιο, στην διεκδίκηση όσων απαιτούνται για την αξιοποίηση και ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της Καλαμαριάς, με σεβασμό στο περιβάλλον και στα δικαιώματα πρόσβασης όλων των κατοίκων της πόλης μας.

 

Η δημοτική παράταξη "Συνεργασία για την Καλαμαριά" (επικεφαλής Θεοδόσης Μπακογλίδης) παρουσίασε τις προτάσεις της για την Μελέτη ΕΙΔΙΚΟΥ ΧΩΡΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ του Παραλιακού Μετώπου του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θες/νίκης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

 

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

mpakoglidisΗ θάλασσα αποτέλεσε συστατικό στοιχείο της κοινωνίας της Καλαμαριάς, ήδη από τα πρώτα χρόνια της δημιουργίας της.
Από τη θάλασσα έφθασε το πλήθος των προσφύγων και έστησε μια ολόκληρη κοινωνία δίπλα σε αυτήν, ίσως την πιο ραγδαία αναπτυσσόμενη – σε πλήθος τομέων- στα χρόνια του νεότερου Ελληνικού κράτους.
Όλα αυτά τα χρόνια ο λαός της Καλαμαριάς άντλησε από τη θάλασσα ελπίδα, ενέργεια αλλά και σημαντική βοήθεια στη δύσκολη προσπάθειά του για οικονομική και κοινωνική ευημερία.
Τόσο η ιστορική συνέχεια, όσο και η ανάγκη για τη διαφύλαξη και τη διάσωση των τελευταίων μεγάλων ελεύθερων χώρων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θες/νίκης, πρέπει να αποτελέσει για τους ΟΤΑ της περιοχής, τη στρατηγική μας επιλογή, για να μπορούν όχι μόνο οι δημότες μας, αλλά και οι επισκέπτες να έχουν ελεύθερη και αδιακώλυτη πρόσβαση στην θαλάσσια περιοχή.

Το ΕΙΔΙΚΟ ΧΩΡΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ του παραλιακού μετώπου του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θες/νίκης, είναι ένα θέμα μείζονος σημασίας, τόσο για το Δήμο μας όσο και για τους υπόλοιπους εφτά Δήμους με πρόσωπο στη θάλασσα, συνολικού μήκους 40 χλμ. Ως εκ τούτου το έργο αυτό, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το μέλλον όχι μόνο της Καλαμαριάς, αλλά και της ευρύτερης περιοχής του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θες/νίκης, σε επίπεδο οικονομικής, τουριστικής, εμπορικής και πολιτιστικής ανάπτυξης.

Γενικές παρατηρήσεις

Α) Στο εισαγωγικό κείμενο της μελέτης που μας παρουσιάστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 28/1/20 αναφέρεται ότι, «στόχος είναι να ρυθμιστεί χωρικά η παράκτια ζώνη του ΠΣΘ ώστε να λειτουργήσει ως υποδοχέας έργων υπερτοπικής κλίμακας στα πλαίσια μιας ενιαίας θεώρησης και συντεταγμένης υλοποίησης» .
Δυστυχώς δε διαπιστώσαμε μια σαφή προσπάθεια ενοποίησης των μέχρι σήμερα ανεξάρτητων σχεδιασμών του κάθε Δήμου.
Προτείνονται έργα τα οποία θα λειτουργήσουν ανταγωνιστικά και σε τέτοιο αριθμό που είναι προφανές ότι το ένα θα εμποδίσει την υλοποίηση του άλλου ή θα συμβάλλουν στην οικονομική κατάρρευση όλων. Για παράδειγμα, υπάρχει στοιχειώδης μελέτη βιωσιμότητας για την πρόταση δύο επιπλέον Μαρινών εκατέρωθεν της υπάρχουσας Μαρίνας Αρετσούς , μία στο Ποσειδώνιο και μία στην Πυλαία;
Β) Προτείνουμε στα πλαίσια της μελέτης τη σύσταση φορέα υλοποίησης, ο οποίος έχοντας την απαραίτητη τεχνογνωσία, να μπορεί να συντονίζει ένα τόσο μεγάλο και πολύπλοκο εγχείρημα σε επίπεδο τεχνικό, χωροταξικό, λειτουργικό και εξεύρεσης χρηματοδοτικών εργαλείων για την υλοποίησή του.

Σε ότι αφορά τις επιμέρους παραγράφους, σας υποβάλλουμε τις εξής παρατηρήσεις:

1)Το τμήμα της παραλιακής ζώνης από τα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης μέχρι και τη ΝΔΒΕ και δυτικά της οδού Σοφούλη, αδικαιολόγητα εξαιρείται από το ΕΧΣ.
Προτείνουμε να συμπεριληφθεί η προαναφερθείσα περιοχή Καραμπουρνάκι στο ΕΙΔΙΚΟ ΧΩΡΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ, με τις χρήσεις που προβλέπονται στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Καλαμαριάς.

2) Άξονας – διαδρομή 2γ
Στην προκειμένη περίπτωση και όπου αλλού προβλέπονται πορείες πεζών και ποδηλάτου, γίνεται απλώς αναφορά χωρίς σχεδίαση και χωροθέτηση αυτών.
Προτείνουμε στο πλαίσιο της μελέτης ανάπλασης, την χωροθέτηση της διαδρομής πεζών και ποδηλάτου δίπλα στη θάλασσα, κατά μήκος της γραμμής αιγιαλού και παραλίας

3) Ζώνη 2δ1
Να διαγραφεί η χρήση τουρισμού από το Κυβερνείο και να συμπληρωθεί το κείμενο της παραγράφου αυτής ως εξής:
Πρόκειται για την έκταση του πρώην θερινού ανακτόρου- κυβερνείου, η οποία βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του απολυμαντηρίου της Θεσσαλονίκης, το οποίο δέχθηκε χιλιάδες πρόσφυγες της Μικρασιατικής καταστροφής, για την οποία προτείνονται χρήσεις αναψυχής πολιτισμού και χρήσεις διατήρησης της ιστορικής μνήμης, όπως η στέγαση – φιλοξενία φορέων π.χ. του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού, με Συντελεστή Δόμησης την υφιστάμενη δόμηση.

4) Ζώνη 2δ2
Η τελευταία πρόταση να αντικατασταθεί ως εξής:
Προτεινόμενος Συντελεστής Δόμησης: υφιστάμενη νόμιμη δόμηση ή δυνάμενη να νομιμοποιηθεί.

5) Ζώνη 6γ
Να αφαιρεθεί ο όρος «Ιχθυόσκαλα Νέας Κρήνης».

6) Να συμπεριληφθεί στο ΕΙΔΙΚΟ ΧΩΡΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ η περιοχή της Σχολής Δικαστών και να γίνει σαφής αναφορά στην χωροθέτηση του Καταφυγίου Τουριστικών Σκαφών το οποίο θα συμβάλει στον απαιτούμενο συνδυασμό της θαλάσσιας συγκοινωνίας με το Μετρό όπως προβλέπεται στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Καλαμαριάς.

7) Στην περιοχή της πλαζ Αρετσούς και των απολυμαντηρίων να χωροθετηθεί το μνημείο του Προσφυγικού Ελληνισμού.

8) Στην περιοχή που βρίσκεται το κτίριο του πρώην νοσοκομείου ‘ΠΑΝΑΓΙΑ’ να προστεθεί στις προβλεπόμενες από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Καλαμαριάς χρήσεις και η χρήση τουρισμός.

9) Η αναχάραξη αιγιαλού πρέπει να γίνει όπου απαιτείται και για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.

10) Να συμπεριληφθεί στο ΕΙΔΙΚΟ ΧΩΡΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ και η Βάση Ναυτοπροσκόπων.

11) Επειδή θεωρούμε ότι το στρατόπεδο Κόδρα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του παραλιακού μας μετώπου, προτείνουμε να συμπεριληφθεί στο ΕΙΔΙΚΟ ΧΩΡΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ, ώστε ο σχεδιασμός του να είναι ενιαίος με το θαλάσσιο μέτωπο.

Οι προτάσεις που καταθέτει η παράταξή μας, ενόψει σύνταξης του ΕΙΔΙΚΟΥ ΧΩΡΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ του παραλιακού μετώπου του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θες/νίκης, προωθούν την αναβάθμιση της σχέσης του κοινωνικού ιστού με τη θάλασσα, τη βιώσιμη αστική κινητικότητα καθώς και την πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη του Δήμου μας.

Ο ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ
‘ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ’

ΜΠΑΚΟΓΛΙΔΗΣ ΘΕΟΔΟΣΗΣ
ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

 

Κοινή ανακοίνωση εξέδωσαν δύο δημοτικές παρατάξεις, η «Κίνηση Ενεργών Πολιτών Καλαμαριάς» και η «Πρωτοβουλία για την Καλαμαριά», για την κατάσταση που επικρατεί στο Δήμο Καλαμαριάς, κάνοντας απολογισμό για τους 6 μήνες της νέας δημοτικής αρχής, επισημαίνοντας την έλλειψη οράματος και προγραμματισμού, αλλά και την απειρία του στελεχικού της δυναμικού.
 
Αναλυτικά η ανακοίνωση:

 

kepkΔήμος Καλαμαριάς: 6 μήνες μετά

Από τον Σεπτέμβριο του 2019 στην Καλαμαριά έχουμε ένα νέο δημοτικό συμβούλιο και μια νέα δημοτική αρχή.

Μετά από 6 μήνες άσκησης της διοίκησης του δήμου είναι χρήσιμο να αναφερθούμε στη νέα μορφή διοίκησης και στη λειτουργία του δημοτικού συμβουλίου με τη νέα του μορφή.

pgtk

Η αιτία αυτής της αναφοράς μας βρίσκεται στα αυτονόητα ερωτήματα των δημοτών:

1.Επιλύονται προβλήματα της καθημερινότητας του πολίτη;

2.Αναβαθμίζεται η ποιότητα ζωής των πολιτών;

3.Ποια είναι η εξέλιξη επίλυσης των κύριων προβλημάτων της Καλαμαριάς;


4.Τί ακριβώς συμβαίνει με τη λειτουργία του Δήμου Καλαμαριάς;

Η νέα διοίκηση παρουσιάζεται να προσπαθεί, να διαχειριστεί την προηγούμενη κατάσταση του δήμου, όπως την κληρονόμησε, χωρίς όραμα και προγραμματισμό, με εμφανή την απειρία του επιτελικού στελεχικού της δυναμικού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τους έξι αντιδημάρχους, οι πέντε δεν προϋπήρξαν ούτε ως δημοτικοί σύμβουλοι καθώς εκλέγονται για πρώτη φορά στο δημοτικό συμβούλιο καθώς επίσης ότι η νέα γενική γραμματέας του δήμου δεν είχε ποτέ στο παρελθόν την οποιαδήποτε σχέση με τα προβλήματα της Καλαμαριάς.

Στην παραπάνω αδυναμία της διοίκησης έρχεται να προστεθεί και η μειοψηφική εκπροσώπηση της σημερινής διοίκησης στο δημοτικό συμβούλιο (ήτοι μόλις 10 σύμβουλοι στους 41).

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ότι η πορεία του δήμου για τα επόμενα χρόνια, στην καλύτερη περίπτωση, δεν μπορεί παρά να είναι διαχειριστική μιας δεδομένης προϋπάρχουσας κατάστασης. Ούτε λόγος βέβαια για αναμόρφωση του δήμου, νέο ξεκίνημα (restart), ισότιμη ένταξη του δήμου μας σε ευρύτερους σχεδιασμούς του πολεοδομικού συγκροτήματος, πρωταγωνιστικό ρόλο σε απορρόφηση κονδυλίων, υλοποίηση έργων πνοής και αναβάθμισης της Καλαμαριάς.

Ενδεικτικά σημειώνουμε:

Α. Για την καθημερινότητα του πολίτη

Την αδυναμία του δήμου να επιλύσει προβλήματα της σχολικής στέγης στην αρχή της σχολικής χρονιάς με το απαράδεκτο φαινόμενο να λειτουργούν σχολεία με παράνομες αίθουσες ενώ σε άλλα να υπάρχουν κενά.
Το πρόβλημα της καθαριότητας, το οποίο κόστισε τη δημαρχία στην προηγούμενη διοίκηση, να εξακολουθεί οξυμένο, με καθυστερήσεις στην αποκομιδή, στο πλύσιμο κάδων, στην καθαριότητα των δρόμων και όλων των δημόσιων χώρων περιφερειακά, αλλά ακόμη και στο κέντρο της Καλαμαριάς.
Την άσχημη κατάσταση στο οδικό δίκτυο με κατεστραμμένο το οδόστρωμα του 80% των δρόμων
Την καθημερινή ταλαιπωρία των πολιτών λόγω των κακών αστικών συγκοινωνιών (ΟΑΣΘ).
Την αδυναμία σχεδιασμού νέων έργων, καθώς και εναλλακτικών προτάσεων για έργα υποδομής (καθαριότητα, πάρκα, πεζοδρόμια, δρόμοι κτλ.).
Την αδυναμία λειτουργίας δημοτικής αστυνομίας αλλά και συγκοινωνίας που αποτελούν βασικό αίτημα των κατοίκων.

Β. Για τα μεγάλα προβλήματα της Καλαμαριάς, τα οποία επηρεάζουν και τη ζωή των πολιτών, σημειώνουμε ενδεικτικά:

Τη διαφαινόμενη απώλεια του αλιευτικού καταφυγίου στην περιοχή Ν. Κρήνης.
Τη μη ενεργή παρέμβαση του δήμου στις διεργασίες για την πώληση της μαρίνας Αρετσούς.
Τη μη παρέμβαση του δήμου στο θέμα των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου της Θεσσαλονίκης, με συνέπεια την καθυστέρηση λειτουργίας του μετρό και επιπτώσεις στην λειτουργία της επέκτασής του στην Καλαμαριά.
Την αδράνεια στο θέμα της διεκδίκησης της παραλιακής ζώνης, γεγονός καίριο για την ανάπτυξη της Καλαμαριάς.
Την αδράνεια στην ανανέωση του χρησιδανείου για τη νόμιμη λειτουργία των χώρων χρήσης της δημοτικής επιχείρησης ΔΕΤΕΚ.
Την ανυπαρξία οποιασδήποτε αναφοράς, αλλά και τρόπων διεκδίκησης, για τους χώρους τόσο στο πρώην στρατόπεδο Κόδρα, όσο και της περιοχής των πρώην Καπναποθηκών της Καλαμαριάς, οι οποίοι αποτελούν σημαντικά σημεία για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των δημοτών.

Γ. Για την Επιτροπή Διαβούλευσης και τη συμμετοχή των πολιτών

Θεωρούμε αναγκαίο να αναφερθούμε στο θέμα της συγκρότησης της Επιτροπής Διαβούλευσης και στη μη σύννομη διαδικασία που ακολουθήθηκε, γιατί έχει άμεση σχέση με τη συμμετοχή των πολιτών της Καλαμαριάς στην έκφραση γνώμης επί του προϋπολογισμού, του τεχνικού προγράμματος και του προγράμματος δράσης του Δήμου. (Ν.4555/2018)

Παραθέτουμε επιγραμματικά το ιστορικό:

Πρόσκληση του Δημάρχου Καλαμαριάς για συμμετοχή των φορέων και των πολιτών στην Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης από 26/11/2019 έως 29-11-2019, δηλαδή μόλις τρεις μέρες προθεσμία. (Σχετική ανακοίνωση εδώ).

Στις 3/12/2019 συγκροτήθηκε η επιτροπή διαβούλευσης με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.

Στις 4/12/2019 προσκλήθηκαν τα μέλη της επιτροπής για να συνεδριάσουν την επομένη, στις 5/12/2019, μόλις σε μία μέρα από τη συγκρότησή της, για να ασχοληθούν με τα παρακάτω θέματα:

α. κατάθεση προτάσεων και διατύπωση γνώμης σχετικά με τη σύνταξη του Προϋπολογισμού Οικονομικού Έτους 2020 και

β. κατάθεση προτάσεων και διατύπωση γνώμης σχετικά με τη σύνταξη του Τεχνικού Προγράμματος έτους 2020.

Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με το νόμο: «Η πρόσκληση κοινοποιείται στα μέλη με κάθε πρόσφορο μέσο επτά (7) εργάσιμες ημέρες πριν τη συνεδρίαση» (σχετική νομοθεσία εδώ).

Οι παρεκτροπές της Δημοτικής Αρχής

Ατόπημα 1ο: Έναν τουλάχιστον μήνα πριν από τη συγκρότηση της επιτροπής, ο δήμαρχος οφείλει να δημοσιεύσει υποχρεωτικά με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του δήμου πρόσκληση προς τους δημότες για εγγραφή στον ειδικό κατάλογο, σύμφωνα με το άρθρο 78 του Ν.4555/2018.

Ατόπημα 2ο: Δεν συγκλήθηκε δημοτικό συμβούλιο για το παραπάνω θέμα όπως θα έπρεπε, αλλά προφανώς έγιναν συνεννοήσεις με τους επικεφαλής των παρατάξεων.

Ατόπημα 3ο: Δεν ενημερώθηκαν όσοι υπέβαλαν αιτήσεις συμμετοχής για την τύχη της αίτηση τους, πλην όσων συμπεριλήφθησαν στην Επιτροπή.

Ατόπημα 4ο: Η συγκρότηση της Επιτροπής έγινε με ενδοπαραταξιακές συνεννοήσεις αποκλείοντας τοιουτοτρόπως πολίτες που δεν συμπεριλαμβάνονταν στις προτάσεις των παρατάξεων.

Ατόπημα 5ο: Δεν έγινε κλήρωση, μεταξύ των εγγεγραμμένων σε ειδικό κατάλογο που τηρείται στο Δήμο.

Η παραπάνω παράτυπη διαδικασία θεωρούμε ότι αφ’ ενός ακυρώνει την απόφαση συγκρότησης της Επιτροπής Διαβούλευσης και αφ’ ετέρου αναδεικνύει την απαξίωση του θεσμού, δυστυχώς και εμφανώς, από το σύνολο των παρατάξεων και των δημοτικών συμβούλων στο Δημοτικό Συμβούλιο της Καλαμαριάς.

Δ. Για την αποτελεσματική λειτουργία του Δήμου Καλαμαριάς

Δεν παρουσιάζεται καμία αναπτυξιακή ή και εναλλακτική πρόταση για έργα υποδομής τα οποία μπορούν να χρηματοδοτηθούν από ανταποδοτικά τέλη και όχι να αναμένουν τις όποιες επιχορηγήσεις από την εκάστοτε κυβέρνηση.
Καμία αναπτυξιακή πρόταση δεν αναφέρεται στο τεχνικό πρόγραμμα και επίσης δεν συμπεριλαμβάνεται στον προϋπολογισμό του Δήμου.
Στο τεχνικό πρόγραμμα περιλαμβάνονται ανακυκλούμενα έργα, τα οποία εκτελέσθηκαν ή εκτελούνται.

Η έκθεση των ορκωτών λογιστών για τα πεπραγμένα του Δήμου, δεν δίνει ελπίδες για ανάπτυξη και πρόοδο των οικονομικών μεγεθών του Δήμου.
Την τελευταία δεκαετία δεν έγινε εφικτό να απογραφούν τα ακίνητα του Δήμου (η ίδια παρατήρηση γίνεται από τους ορκωτούς λογιστές επί δέκα έτη), ώστε να γίνει πρόβλεψη κόστους των απαλλοτριώσεων, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να οριστικοποιηθεί το ύψος των λογαριασμών Κεφαλαίου του Δήμου.

Η διαγραφή όπως προβλέπεται στον προϋπολογισμό του Δήμου, βεβαιωμένων οφειλών, λόγω αμέλειας της Διοίκησης να εισπραχθούν, ύψους περίπου 5.500.000,00 €, αποτελεί παράγοντα ανησυχίας για το μέλλον των οικονομικών του Δήμου.
Εξακολουθεί να μην υφίσταται έλεγχος στις προσλήψεις, (ιδιαιτέρως σε θέσεις συμβούλων), στην αύξηση των εξόδων της Διοίκησης, στα πεπραγμένα του Δήμου, καθώς και στις απευθείας αναθέσεις έργων.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ:

Καταλήγουμε στο γεγονός ότι στο Δήμο της Καλαμαριάς δημιουργήθηκε ένα περιβάλλον, το οποίο κανείς από τους σημερινούς δημοτικούς άρχοντες δεν έχει την εμπειρία να το διαχειριστεί, καθώς επίσης ότι η εμφανής υιοθέτηση, στην καθημερινότητα του Δήμου, της λογικής «βλέποντας και κάνοντας» κατά περίπτωση, είναι καταστροφική και δημιουργεί μη αναστρέψιμες καταστάσεις.

Επίσης κανείς από τη σημερινή ηγεσία του Δήμου δεν ενδιαφέρεται, ώστε να αποδοθούν, έστω και σήμερα, οι όποιες πολιτικές ευθύνες για την υφιστάμενη διαχρονική μή λειτουργική κατάσταση στο Δήμο.

Η πρότασή μας είναι απλή και συνοψίζεται στο εξής:

Είναι απαραίτητη η εκπόνηση του πολιτικού και προγραμματικού σχεδιασμού τετραετίας του Δήμου, με στόχο να διορθωθούν όλες οι παθογένειες, αδυναμίες και παραλείψεις του παρελθόντος.

Οφείλουμε, δυστυχώς, να επισημάνουμε ότι από τις μέχρι σήμερα εξελίξεις δεν διαφαίνεται κάτι σχετικό στον ορίζοντα και αυτό είναι πράγματι λυπηρό.

Οι δημοτικές παρατάξεις:

«Πρωτοβουλία για την Καλαμαριά »

«Κίνηση Ενεργών Πολιτών Καλαμαριάς»

Καλαμαριά 12-02-2020

 

Τις προτάσεις της στη δημόσια διαβούλευση για το Ενιαίο Χωρικό Σχέδιο (ΕΧΣ) του παραλιακού μετώπου της Καλαμαριάς παρουσίασε η δημοτική παράταξη "Καλαμαριά - Πρώτη Ξανά".

 

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

 

Με την ευκαιρία της συζήτησης για το Ενιαίο Χωρικό Σχέδιο (ΕΧΣ) του παραλιακού μετώπου της Καλαμαριάς, στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο, η παράταξή μας κατέθεσε ολοκληρωμένες προτάσεις:

Πρώτη προτεραιότητα είναι ο καθαρισμός, η προσβασιμότητα για όλους και η ενιαιοποίηση της παραλίας μας.
Αποτελεί προεκλογική μας δέσμευση και συνεχίζουμε να εργαζόμαστε στην κατεύθυνση για ενεργό συμμετοχή όλων στην διαμόρφωση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου της ΠΚΜ για την ενοποίηση, την ανάπλαση και την αξιοποίηση του παράλιου μετώπου της Θεσσαλονίκης, σημαντικό μέρος του οποίου ανήκει στην Καλαμαριά.
Πάγια θέση μας αποτελεί επίσης η σύνδεση της αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου με την αξιοποίηση του Κυβερνείου και του στρατοπέδου Κόδρα, τα οποία αντιλαμβανόμαστε ως αναπόσπαστα κομμάτια του.
Πιστεύουμε πως πρέπει να αναθεωρηθεί ο σχεδιασμός τεθλασμένης περιπατητικής και ποδηλατικής διαδρομής, έτσι ώστε να μην προκύπτουν ασυνέχειες και να διασφαλίζεται η διαρκής επαφή των διαδρομών με τη θάλασσα.

Παίρνοντας τα πράγματα με τη σειρά επιθυμούμε να προτείνουμε τα εξής, προσθέτοντας τις προτάσεις μας στο κατατεθειμένο προς συζήτηση Ειδικό Χωρικό Σχέδιο:

1) Να συμπεριληφθεί άμεσα στο Χωρικό Σχέδιο η ΠΕΠ 1, η αναφερόμενη στην περιοχή «Καραμπουρνάκι». Εφιστούμε την προσοχή όλων στο γεγονός ότι η μη ένταξη της εν λόγω περιοχής στο ΕΧΣ δεν «θωρακίζει» το συγκεκριμένο τμήμα της παραλιακής ζώνης κι έτσι δεν αποτρέπει την περαιτέρω δόμησης αυτής.
Πεποίθησή μας αποτελεί η προστασία του φυσικού κάλλους στην περιοχή «Καραμπουρνάκι». Η επίτευξη αυτού του κοινού, πιστεύουμε, στόχου, μπορεί να συντελεστεί με την αναφορά της ΠΕΠ 1 και των επιδιώξεων που έχουμε ως Δήμος για την περιοχή αυτή εντός του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, με βάση τις κατευθύνσεις που έχουν άλλωστε περιγραφεί στο τελευταίο ΓΠΣ.

2) Δεύτερη παράλειψη στο ΕΧΣ είναι η απουσία περιγραφής χρήσεων γης για το παράκτιο τμήμα που εδρεύει ο Ναυτικός Όμιλος Θεσσαλονίκης, αλλά και η έκταση που τώρα βρίσκεται η Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος. Θεωρούμε πως πρέπει να υπάρχει εκτενής αναφορά στα δύο αυτά σημεία, χωρίς περαιτέρω δόμηση, αλλά περιγραφή χρήσεων έτσι ώστε να εξασφαλισθεί η αξιοποίηση με κατεύθυνση την κοινή ωφέλεια και την πρόσβαση όλων και στα δύο σημεία. Ειδικά στην περίπτωση αποχώρησης της ΝΔΒΕ από εκεί.

3) Ανάπλαση και αξιοποίηση του Κυβερνείου ως χώρο πολιτισμού, ιστορικής μνήμης και αναψυχής. Η πρότασή μας για απόδοση του χώρου στο λαό της Καλαμαριάς και της ευρύτερης Θεσσαλονίκης, όπως και η μεταφορά της έδρας του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού εντός αυτού, γίνεται πιο επίκαιρη από ποτέ. Πρέπει να περιγραφούν συγκεκριμένες χρήσεις, έτσι ώστε να αποτραπεί η μετατροπή ενός χώρου ιστορικής σημασίας και αξίας, σε χώρο τουριστικής εκμετάλλευσης (Ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις κλπ).

4) Ανάπλαση και αξιοποίηση της Πλαζ Αρετσούς και ανάδειξή της σε χώρο πολιτισμού, ιστορικής μνήμης, τουρισμού και αναψυχής. Η Πλαζ Αρετσούς είναι ο χώρος όπου βρίσκονταν τα Απολυμαντήρια, ο χώρος δηλαδή, όπου πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους στην Πατρίδα οι πρόσφυγες πρόγονοί μας. Είναι ο χώρος όπου άφησαν τη ζωή τους χιλιάδες Έλληνες, ξεριζωμένοι από τις πατρογονικές εστίες τους. Είναι ταυτόχρονα μια όαση δροσιάς και ένας χώρος φυσικού κάλλους για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα. Η σύνδεση της ιστορικής μνήμης με την επισκεψιμότητα για λόγους ιστορικούς και αναψυχής, σε συνάρτηση με την πρότασή μας για το Κυβερνείο, μπορούν να αποτελέσουν τους λόγους για ταυτόχρονη πολιτιστική, οικονομική και τουριστική ανάπτυξη. Απαραίτητη προϋπόθεση, βέβαια, αποτελεί η σθεναρή διεκδίκηση όλων των χώρων για τους οποίους απαιτείται ανανέωση των παραχωρητηρίων προς το Δήμο μας.

5) Ενεργός συμμετοχή, υποβολή συγκεκριμένων προτάσεων και αυστηρών όρων στη διαδικασία παραχώρησης της Μαρίνας Αρετσούς.
Εξασφάλιση ελεύθερης πρόσβασης για τους κατοίκους και αποτροπή τσιμεντοποίησης της παραλιακής ζώνης. Ανάπτυξη με σεβασμό στους κατοίκους και το περιβάλλον.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο δεν αναφέρεται στη Μαρίνα Αρετσούς, λόγω της κυριότητας αυτής από το ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό δε συμφωνεί με τη δική μας θεώρηση, γιατί βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων της Καλαμαριάς και πιστεύουμε πως ο Δήμος μας οφείλει και δικαιούται να έχει άποψη και πρόταση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η λειτουργία της Μαρίνας προφανώς και επηρεάζει το συγκεκριμένο τμήμα της παραλιακής ζώνης, όπως επίσης και ο σχεδιασμός της θαλάσσιας συγκοινωνίας!

6) Στην ίδια λογική βάση με την Μαρίνα Αρετσούς, ως προς την αξιοποίησή του κινούμαστε και σε σχέση με το πρώην Νοσοκομείο Παναγία. Η αξιοποίησή του αποτελεί αναγκαιότητα για όλη την περιοχή της Νέας Κρήνης και κατ’ επέκταση όλης της Καλαμαριάς.
Η όποια πιθανή τροποποίηση χρήσης θα πρέπει να γίνει μόνο προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης της περιοχής, με σεβασμό στο περιβάλλον, στη φυσιογνωμία της και τους κατοίκους. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να συνεχίσει να είναι ένα νεκρό κουφάρι σε μια γειτονιά ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.

7) Ειδική μνεία πρέπει να γίνει για τον πολύπαθο πολυχώρο πολιτισμού Remezzo, ο οποίος στη συνείδηση των Καλαμαριωτών είναι και πρέπει να παραμείνει στα χέρια του Δήμου μας, να γίνει το κέντρο ανάπτυξης του πολιτισμού κυρίως για τη νεολαία της πόλης μας, ένα κέντρο που θα συγκεντρώνει την πολιτιστική και καλλιτεχνική δραστηριότητα της Καλαμαριάς και όχι μόνο!
Βασική προϋπόθεση για τα παραπάνω αποτελεί η οριστική εκ νέου παραχώρηση του Remezzo στο Δήμο μας.

8) Η διεκδίκηση και το αίτημα κατασκευής του Αλιευτικού Καταφυγίου Νέας Κρήνης εκεί όπου έχει χωροθετηθεί είναι οικονομική, κοινωνική αλλά και ηθική υποχρέωση απέναντι σε μια ολόκληρη περιοχή και έναν ολόκληρο επαγγελματικό κλάδο. Η πρωτογενής παραγωγή, η παράδοση αλλά και η διαφύλαξη των επαγγελματιών κι ερασιτεχνών αλιέων της Νέας Κρήνης και συνολικά της Καλαμαριάς αποτελεί βασική υποχρέωση όλων μας.

9) Άμεση εκπόνηση μελέτης για το Στρατόπεδο Κόδρα στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός υπερτοπικού άλσους-πάρκου, πνεύμονα ζωής για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και ένταξή της στο συνολικό Ειδικό Χωρικό Σχέδιο. Χρήσεις πολιτισμού και ιστορικής μνήμης στα 16 διατηρητέα κτήρια μέσα στο πρώην στρατόπεδο.
Παράλληλα είναι άμεση αναγκαιότητα η προκήρυξη Αρχιτεκτονικού διαγωνισμού με βάση τον οποίο θα καταλήξουμε στη συνολική φυσιογνωμία ενός Μητροπολιτικού Πάρκου.

10) Στο θέμα της επαναχάραξης της αιγιαλίτιδας ζώνης, συμφωνούμε πως η εικοσαετής καθυστέρηση δημιουργεί προβλήματα, καθώς δεν αποτυπώνεται η σημερινή υφιστάμενη κατάσταση. Αυτό πρέπει να γίνει με βασική κατεύθυνση την προστασία ενός δημόσιου αγαθού το οποίο ανήκει σε όλους.

11) Θεωρούμε απαραίτητο το σχεδιασμό ποδηλατικής και περιπατητικής διαδρομής που θα εφάπτεται στην παραλία μέχρι και την σχολή Δικαστών, έτσι ώστε να είναι δυνατή η σύνδεση αυτών των διαδρομών με τις αντίστοιχες του γειτονικού μας Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη.

Θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που θα δεσμεύει όλους μας, Διοίκηση και Δημοτικό Συμβούλιο, στην διεκδίκηση όσων απαιτούνται για την αξιοποίηση και ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της Καλαμαριάς, με σεβασμό στο περιβάλλον και στα δικαιώματα πρόσβασης όλων των κατοίκων της πόλης μας.

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd