της Άννης Καρολίδου ΠΗΓΗ: GrTimes.gr [πρώτη δημοσίευση 13/09/2019]

Στο αλιευτικό καταφύγιο της Μαρίνας Αρετσούς, οφείλεται η καθυστέρηση του διαγωνισμού που θα διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ για τη μακροχρόνια παραχώρησή της, που ήταν προγραμματισμένος για το πρώτο εξάμηνο του 2019, με βάση το τελευταίο επικαιροποιημένο πρόγραμμα αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων που έχουν περάσει στο Ταμείο.

Η νέα Δημοτική Αρχή Καλαμαριάς, έχει ήδη κάνει ενέργειες για να εξασφαλίσει χρηματοδότηση άνω των 7 εκατ. ευρώ, προκειμένου να μπορέσει να κατασκευάσει αλιευτικό καταφύγιο για την παράκτια αλιεία στη Νέα Κρήνη και στο παράκτιο τμήμα του Δήμου μεταξύ του άλλοτε νοσοκομείου «Παναγία» και μέχρι το ύψος της «Ρέμβη». Η όλη εμπλοκή προέκυψε, όπως πληροφορήθηκε το GrTimes.gr, επειδή απορρίφθηκε ο φάκελος για υπαγωγή του έργου στο Ε.Π. «Αλιεία και Θάλασσα» λόγω…μεγέθους, καθώς υποστηρίχθηκε ότι το μέγεθος του έργου παραπέμπει σε καταφύγιο τουριστικών σκαφών και όχι σε αλιευτικών!

Εκεί λοιπόν που είχε εγκριθεί η χωροθέτηση του νέου αλιευτικού καταφυγίου, ήρθε η απόρριψη του φακέλου με αποτέλεσμα το ΤΑΙΠΕΔ, που είναι ουσιαστικά έτοιμο να εκκινήσει με την πρώτη φάση του διαγωνισμού, δηλαδή με την κατάθεση προς έγκριση της ΣΜΠΕ και την πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από πλευράς πιθανών επενδυτών ( ΕοΙ), καθυστερεί τις διαδικασίες προκειμένου να «απελευθερωθεί» το σχέδιο αξιοποίησης της Μαρίνας, από το αλιευτικό καταφύγιο.

Εν τούτοις θεωρείται πιθανή η προκήρυξη του διαγωνισμού πριν το τέλος του 2019 όπως και η παράλληλα κατάθεση του ΣΜΠΕ στο Υπουργείο Τουρισμού προς έγκριση, για να προχωρήσει στη συνέχεια η έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, διαδικασία που συνήθως απαιτεί περί το ένα έτος, οπότε και συμπεραίνεται ότι επενδυτής για τη Μαρίνα δεν θα ανακοινωθεί πριν το τέλος του 2020.

Για τη Μαρίνα Αρετσούς θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον από Ελλάδα και εξωτερικό, καθώς στη βόρειο Ελλάδα και δη στην Κεντρική Μακεδονία οι μαρίνες για τουριστικά σκάφη μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού. Είναι συγκεκριμένα τρείς, σε Αρετσού, ΣΑΝΗ και Πόρτο Καρράς, ενώ στο Mirragio υπάρχει μικρότερο καταφύγιο τουριστικών σκαφών.

Δαρδαμανέλης: Σκόπιμη η απόρριψη του έργου

Ο νέος δήμαρχος Καλαμαριάς Γιάννης Δαρδαμανέλης, υποστήριξε ότι τα περί μεγέθους του νέου αλιευτικού καταφυγίου ήταν «αιτιάσεις της προηγούμενης κεντρικής διοίκησης», καθώς αντίστοιχα και μεγαλύτερα έργα αυτού, έχουν ενταχθεί στην Κύπρο για την οποία ισχύουν οι ίδιοι Κοινοτικοί όροι και περιορισμοί στα λιμενικά έργα αυτής της κατηγορίας.

«Εκκρεμεί συνάντησή μας με τους επικεφαλής των υπουργείων Ανάπτυξης & Επενδύσεων και, Τουρισμού. Πρόκειται να μεταβούμε για το σκοπό αυτό στην Αθήνα μαζί με εκπρόσωπο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Υπάρχει η δυνατότητα άντλησης πόρων από δύο – τρεις πιθανές πηγές. Πιστεύουμε ότι το έργο δεν εντάχθηκε στο Ε.Π. «Αλιεία και Θάλασσα», για να προταχθούν άλλα», είπε ο δήμαρχος Καλαμαριάς.

Σημειώνεται ότι η κατασκευή αλιευτικού καταφυγίου στη Νέα Κρήνη εγκρίθηκε το Σεπτέμβριο του 2018 από τη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα σκάφη παράκτιας αλιείας.

Πρόκειται για λιμενικό έργο ύψους 7,7 εκατ. ευρώ με το οποίο προβλέπεται η κατασκευή προσήνεμου μώλου (κυματοθραύστη), μήκους 305,40 μέτρων, δύο υπήνεμων μόλων, μήκους 155 μέτρων, ενός εσωτερικού υπήνεμου μόλου, 70 μέτρων και δυο εσωτερικών κρηπιδωμάτων εγκιβωτισμού της δημιουργούμενης χερσαίας ζώνης,

Η χερσαία ζώνη περιλαμβάνει έργα εξυπηρέτησης των αναγκών του αλιευτικού καταφυγίου, όπως δίκτυο ύδρευσης, δίκτυο πυροπροστασίας, ηλεκτροφωτισμό – ηλεκτρική εγκατάσταση και δεξαμενές ειδικών αποβλήτων.

Πέραν αυτών, ο Δήμος ετοίμαζε και μελέτη για την ανάπλαση του χώρου, ώστε να γίνει και χώρος αναψυχής για τους πολίτες.

Μαρίνα Αρετσούς: Το σχέδιο αξιοποίησης

Η αξιοποίηση της Μαρίνας Αρετσούς με μακροχρόνια παραχώρηση ( σ.σ. 30 ετών και πλέον), είναι ένα έργο που θα δώσει αξία σε μία έκταση των 77,8 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται σε ένα από τα λεγόμενα «φιλέτα» της θαλασσίου μετώπου της Θεσσαλονίκης και «φωνάζει» για φροντίδα και ανάδειξη.

Η αξιοποίηση της Μαρίνας, θα γίνει σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 41 του Ν. 2160/1993 , αλλά και στο άρθρο 31 που αναφέρεται σε μαρίνες με χερσαία ζώνη άνω των 50 στρεμμάτων.

Οι χρήσεις γης που επιτρέπονται είναι οι αθλητικές- ναυταθλητικές, χρήσεις εμπορικές, κατοικίας αλλά και ξενοδοχείο με μέγιστο συντελεστή δόμησης 0,20 και ποσοστό κάλυψης γηπέδου 20%.

Επίσης να τονιστεί ότι το σχέδιο αξιοποίησης προβλέπει και την προστασία των πρανών που είναι χαρακτηρισμένα δασικά.

Πάνω από 300 θέσεις σκαφών και διατήρηση του Remezzo

Με τις διαμορφώσεις που θα γίνουν θα αυξηθούν κατά πολύ οι θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, που σήμερα είναι 242 και για σκάφη μέχρι 30 μέτρα μήκος. Επίσης, θα αξιοποιηθεί το τουριστικό περίπτερο και χώρος πολιτισμού Remezzo» κατά τρόπους που να εξυπηρετούνται οι χρήστες της μαρίνας, ενώ θα δημιουργηθεί και μία εμπορική ζώνη.

Προφανώς οι επενδυτές θα θελήσουν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που τους δίνει ο νόμος, με την ανέγερση κάποιων κατοικιών ή και ξενοδοχείου.

Τέλος, προβλέπεται και χώρος για τη δημιουργία στάσης για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία που ελπίζει κάποια μέρα να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη.

Η αξιοποίηση της Μαρίνας Αρετσούς, οπωσδήποτε και θα δώσει ώθηση στην αξιοποίηση της όμορης Πλαζ, που και αυτή δικαίως διεκδικεί μεγαλύτερη φροντίδα και ανάδειξη.

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Our website is protected by DMC Firewall!