Από την ΡΕΚΚ λάβαμε την ακόλουθη ανακοίνωση:

"Oι δημότες “βαθμολογούν” το έργο της σημερινής δημοτικής αρχής στην Καλαμαριά πολύ κάτω του μετρίου. Ο Δήμαρχος αποδείχθηκε ότι είναι “περιορισμένης ευθύνης” και με “μειωμένα αντανακλαστικά” σε μία σειρά οξυμμένα τοπικά ζητήματα.

Ασφαλώς, η κριτική στα πρόσωπα ως φορείς δημόσιας εξουσίας , που είναι αναγκαία, χρήσιμη και επιβεβλημένη από το θεσμικό μας ρόλο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν σεβόμαστε την αξία των προσώπων αυτών.
Η Καλαμαριά , ιδιαίτερα στον πολιτισμό, έχει προσδεθεί στο “άρμα” του Δήμου Θεσσαλονίκης μέσω του “Πρωτοκόλλου συνεργασίας σε θέματα Τουρισμού και Προβολής”, το περιεχόμενο του οποίου μέχρι σήμερα αγνοεί το Δημοτικό Συμβούλιο.
Ο σημερινός Δήμαρχος:
ΔΕΝ ενεργοποίησε το λαϊκό παράγοντα μέσω “κατα τόπους” ανοιχτών λαικών συνελεύσεων και συγκεντρώσεων.
ΔΕΝ ενδιαφέρθηκε να εισάγει το θεσμό της “ΚΑΡΤΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ”, που θα ανακούφιζε τους άνεργους συμπολίτες μας .
Με το “καλημέρα” η δημοτική αρχή , χωρίς προειδοποίηση, σε αντίθεση με άλλους Δήμους , επέβαλε πρόστιμο 1.500 ευρώ πρόστιμο σε όσους είχαν τοποθετήσει δίπτυχη διαφημιστική πινακίδα μπροστά στην είσοδο του καταστήματος.
ΔΕΝ δέχθηκε τη σύσταση Επιτροπής Κοινωνικού Ελέγχου των έργων του ΜΕΤΡΟ στην Καλαμαριά.
ΔΕΝ ενδιαφέρθηκε, όπως έπρεπε, για το ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΜΕΤΩΠΟ και δεν ενεργοποίησε τη Διαπαραταξιακή Επιτροπή Δείχνει να αγνοεί ότι υφίστανται σειρά σοβαρότατων νομικών κωλυμάτων και άλλων εμποδίων για την οποιασδήποτε μορφής «αξιοποίηση» του παραλιακού μετώπου, όπως ότι :
1. ‘Οσον αφορά στη Μαρίνα Αρετσούς ότι:
Α. Είναι ακόμα – όχι τυχαία- σε ισχύ οι σχετικές διατάξεις του ν. 2160/1993 (γνωστού ως «νόμου Μητσοτάκη»), με τις οποίες επιτρέπεται η δόμηση (!!!) στο χώρο της Μαρίνας (κτίζονται μέχρι 14 τετραόροφες πολυκατοικίες). Δεν έχει κάνει τίποτε προς αυτή την κατεύθυνση.
Β. Εκκρεμεί ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας , ο χαρακτηρισμός έκτασης 13 στρεμμάτων μέσα στο χώρο της Μαρίνας ως δασικής , κατόπιν προσφυγής του «Συλλόγου Κατιρλιωτών» και της «Οικολογικής Κίνησης.
Γ. Δεν έχει αποφανθεί το ΣτΕ οριστικά για την με αρ. 6065/2012 προσφυγή κατοίκων και συλλογικοτήτων της Καλαμαριάς κατά της μεταβίβασης του συνόλου της έκτασης της Μαρίνας στο ΤΑΙΠΕΔ, με την μορφή, που είχε παλαιά και τους αρχικούς του σκοπούς.
ΔΕΝ ενδιαφέρθηκε, αντίθετα επέδειξε “μειωμένα αντανακλαστικά” στο μείζον θέμα του πρ. Στρατοπέδου Κόδρα.
Είναι πρωτάκουστο και πρωτοφανές , μέσα στην καρδιά του Δήμου, όπως  είναι ο χώρος του πρ. Στρ. Κόδρα να διεξάγονται λαθρο-ανασκαφές για περισσότερους από έξι μήνες (!!!)   χωρίς να έχουν γίνει αντιληπτοί από κανέναν και να μην έχει αντιδράσει ο Δήμαρχος ακαριαία και δυναμικά . Ταυτόχρονα, ο Δήμαρχος
1.   Συγκαλύπτει την επι πολλά χρόνια λειτουργία ενός παράνομου κυνοκομείου που λειτουργεί με την «υπόγεια» στήριξη του Αντιδημάρχου Στ. Ζαμπέτογλου , Προέδρου του ΣΥΠΠΑΖΑΘ
2. Είχε μετατρέψει στο πρόσφατο παρελθόν το χώρο σε ανεξέλεγκτη χωματερή  για μπάζα και ξερά κλαδιά και την διέκοψε   μόνο ύστερα από δημόσιες ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΕΣ καταγγελίες της ΡΕΚΚ
3. Δείχνει να αδιαφορεί για το ότι ο Δήμος στη διάρκεια της δικής του θητείας αναγκάστηκε να πληρώσει περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ (2.500,00 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο για έκταση εντός του πρ. στρατοπέδου, που δεν μπορούσε να κτιστεί) σαν αποζημίωση για «ιδιοκτήτες» εκτάσεων εντός του χώρου λόγω απαλλοτρίωσης , χωρίς να έχει προσφύγει, όπως είχε δικαίωμα και υποχρέωση σε άλλο δικαστήριο για την μείωση του ποσού.
Σημειώνεται ότι στη δίκη για τον καθορισμό του ύψους της αποζημίωσης ο ίδιος ο Δήμος δια του πληρεξούσιου δικηγόρου, στον οποίο ο σημερινός Δήμαρχος με άνανδρο τρόπο «φόρτωσε» την ευθύνη , είχε ΑΝΤΙΠΡΟΤΕΙΝΕΙ τιμή μόνο 800,00 ευρώ το τετρ. μέτρο (!!!). Μη διεκδικώντας μείωση του ποσού , «φεσώθηκαν» το ποσό των επιπλέον 1.700,00 ευρώ το μέτρο οι Καλαμαριώτες  και η διαφορά κατέληξε στην τσέπη ορισμένων ιδιωτών
Με το νέο αναθεωρημένο ΓΠΣ:
Α. Η περιοχή του πρώην στρατοπέδου Κόδρα», χαρακτηρίζεται αντί του «άλσους-πάρκου υπερτοπικού χαρακτήρα», απλά «χώρος αστικού πρασίνου υπερτοπικού χαρακτήρα…»,
Β. Παρά την απαγόρευση της απόφασης του ΣτΕ 288/2003 (Ε Τμήμα) που αποτελεί ΔΕΔΙΚΑΣΜΕΝΟ και δεσμεύει το  Δήμο , το αναθεωρημένο ΓΠΣ  προβλέπει  χώρους για Μουσείο Προϊστορικών Αρχαιοτήτων και ανοικτού θεάτρου (!!!),  επιτρέπει την εγκατάσταση πολιτιστικών λειτουργιών (πολιτιστικά κέντρα, αίθουσες πολιτιστικών εκδηλώσεων),  ενώ ακόμα επιτρέπει εγκατάσταση δημοσίων υπηρεσιών, αν και με την πιο πάνω απόφαση κρίνεται  ανεπίτρεπτη η «de facto» αναίρεση της λειτουργίας των χώρων πρασίνου με την  πρόβλεψη εντός αυτών άλλων χρήσεων και λειτουργιών, «…επιτρεπομένων μόνον  χρήσεων και κτιρίων τέτοιου χαρακτήρα,  που να υποβοηθούν την απόλαυση του πρασίνου από το κοινό…».
Αντίθετα, στο αναθεωρημένο ΓΠΣ   προβλέπονται χώροι για Μουσεία (!!!), ανοιχτό θέατρο (!!!), πολιτιστικά κέντρα, αίθουσες πολιτιστικών εκδηλώσεων , ακόμα   πέρα από τα υφιστάμενα 16 κτήρια, ενώ σε δύο από αυτά προβλέπεται κατ΄εξαίρεση «η περαιτέρω επέκταση με ΝΕΑ ΔΟΜΗΣΗ για την εξυπηρέτηση αναγκών μιας δημόσιας υπηρεσίας (ΙΣΤ ΕΠΚΑ)…(!!!).
Υποχωρώντας ακόμα στις πιέσεις του ΥΕΘΑ ενσωμάτωσε στο αναθεωρημένο ΓΠΣ την απαράδεκτη και αντισυνταγματική δέσμευση ότι «ουδεμία περιβαλλοντική ή πολεοδομική μελέτη θα εγκρίνεται σε χώρους που βρίσκονται εντός των τμημάτων των στρατοπέδων Κόδρα και Νταλίπη ….χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας»
Ο Δήμαρχος ακόμα «ξέχασε» να προωθήσει την επιλογή ΣΥΝΗΓΟΡΟΥ του ΔΗΜΟΤΗ για το Δήμο Καλαμαριάς, να προωθήσει έγκαιρα τη συζήτηση για το νέο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων, με το οποίο οι ΟΤΑ αναλαμβάνουν σημαντικό ρόλο στη διαλογή στην πηγή, στο διαχωρισμό, και στην ανακύκλωσή τους".


Μανολης Λαμτζίδης

πρ. Πρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης ,

Αντιπρόεδρος Δημοτικού Συμβουλιου Καλαμαριάς,

Επικεφαλής της Ριζοσπαστικής Ενωτικής Κίνησης Καλαμαριάς

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd